TEATR "BAJ POMORSKI"
UL. PIERNIKARSKA 9, 87-100 TORUŃ
SEKRETARIAT: +48 56 652 24 24 FAX 56 652 27 17
SEKRETARIAT@BAJPOMORSKI.ART.PL
DZIAŁ ORGANIZACJI WIDOWISK
56 652 20 29, WEW. 35, 36, 54;
ORGANIZACJA @BAJPOMORSKI.ART.PL Nr. konta bankowego (bilety) 23116022020000000061721102
XVIII Konkurs Interpretacji Teatralnej dla Dzieci i Młodzieży – Kategoria V – Werdykt
Toruń, 10.03.2023
Jury w składzie:
- Szymon Spichalski (przewodniczący) – Manager i Archiwista Teatru „Baj Pomorski” w Toruniu, teatrolog
- Krzysztof Zaremba – Kierownik muzyczny Teatru „Baj Pomorski” w Toruniu
- Aram Stern – recenzent teatralny współpracujący z portalem Teatr Dla Wszystkich
Wyróżnienie
Stanisław Szojda za fragment powieści Williama Whartona Ptasiek
Wyróżnienie
Maja Bartoszewska za utwór Jarosława Pulinowicza Marzenie Nataszy
III miejsce
Pola Szypura za utwór Cisza (adaptacja prozy Anny Ciarkowskiej Pestki)
Uzasadnienie: 1. Duża świadomość sceniczna.
2. Umiejętność grania kontrastami.
3. Znakomite operowanie techniki aktorskiej.
III miejsce ex aequo
Aleksander Leks za utwór Sławomira Mrożka Chciałbym być koniem
Uzasadnienie: 1. Umiejętne skonstruowanie postaci scenicznej, w tym przy sprawnym zastosowaniu modulacji głosowej.
2. Rzadko spotykany talent komiczny.
3. Sprawne posługiwanie się gradacją sceniczną.
II miejsce
Wiktoria Mazgaj za utwór Justyny Misterkiewicz Dla Ciebie, Stasiu… Kalina Jędrusik. Wariacje
Uzasadnienie: 1. Absolutnie unikalne stworzenie, a zarazem odtworzenie kultowej postaci.
2. Konsekwencja pozostawania w roli (również w wymiarze głosowym).
I miejsce
Patrycja Mleczek za fragment powieści Bracia Karamazow Fiodora Dostojewskiego
Uzasadnienie: 1. Umiejętność grania kontrastami.
2. Doskonałe opanowanie oddechu.
3. Umiejętność inteligentnego wykorzystania pauzy scenicznej.
4. Powściągliwość scenicznych środków wyrazu na rzecz autentycznego talentu aktorskiego.
5. Uczestniczka stworzyła skomplikowaną, pełnowartościową etiudę teatralną – rekomendujemy zdawanie do Szkoły Teatralnej.
I miejsce ex aequo
Julia Mordyl za utwór JA na podstawie wierszy Mirona Białoszewskiego Autoportret oczuwany oraz Autoportret radosny
Uzasadnienie: 1. Doskonała świadomość pracy z ciałem, gestem i opanowanie poetyki teatru formy.
2. Podjęcie niezmiernie trudnego, abstrakcyjnego tematu, jaki stanowi status ontologiczny człowieka.
3. Rekomendujemy zdawanie do Szkoły Teatralnej.